Topes de Collantes, hoger dan hoog - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van pieter - WaarBenJij.nu Topes de Collantes, hoger dan hoog - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van pieter - WaarBenJij.nu

Topes de Collantes, hoger dan hoog

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg pieter

16 Januari 2010 | Cuba, Trinidad

De vierde dag in Trinidad. Opstaan met een heerlijk zonnetje en ontbijt in de patio. Niet verkeerd, dat went snel! . Ik kom er maar niet los van! 9.00 uur salsa dansen. Daarna stad in. Lekkere koekjes met vruchtenvulling gekocht. Middag Topes de Collantes. naar 750 m. hoogte klimmen over 19 km.voornamelijk heuvel op. Eerste gedeelte taai met onmogelijk hellingspercentage. Van de fiets af is benee de waardigheid.Ja, dan maar pijn lijden. Een stukje Zeeuwse koppigheid, ingebakken door de Eeuwen Sukkel. Op de top pa De groot gebeld met veel gelukwensen voor jaardag. Aardbeving Haïti. Wat aardbeving! Vaag iets gehoord en zeker niets gevoeld. Ben al bijna twee weken verstoken van wereldlijk nieuws. Het plaatselijke leutertje Gramma is 6 blaadjes dun, niet echt full color en zeker niet inspirerend. Journalistieke vrijheid is een groot goed maar is niet echt een Grondrecht dat Fidel & Raoul omarmen. Ook een TV hoort niet bij gebruikelijke inboedel casa En als je dan steeds de hort op ben, mis je wel eens een keertje wat. Ik schrik als ik mij besef dat Haïti kort bij is. Als die aardplaten wat meer westelijk op elkaar geschoven waren,was deze jongen misschien een beetje platter geworden. Vervelende gedachte hoor en wat een ellende voor die Haïtianen, evenmin welvarend! Avond kreeft bij Jorges. Avond Casa de lat Trova en Casa de la Musica. In Trova gaf een kleinbemeten obertje nog even een showtje salsa weg. Oeps, yo soy mucho stumperd en zeker niet el jeffe. Soms moet je nederig kunnen zijn. fchitterende ambiance.

pieter

Lekker de overtollige vakantiedagen er door jassen! Hoe? Door de fiets in te pakken,in te laden en drie weekjes heerlijk ontspannen door Cuba fietsen. Genoeg te doen en te zien. Lekker temperatuurtje. Cultuur snuiven en genieten. Mooie natuur zien, leuke mensen tegenkomen, fotograferen, snorkelen en duiken. Toch snel een beetje Spaans onder de knie zien te krijgen (een paar privélessen?) Meet the people en natuurlijk de andere rondtrekkers. Salsa? Iets te hoog gegrepen. Tenslotte: de diepere krogten van dit staatsstelsel van de familie Castro zien te doorgronden: Hoe werkt zo'n socialistisch regiem of werkt het niet? Waarom is de hele bevolking straatarm maar kennelijk relatief gelukkig?

Actief sinds 30 Dec. 2009